دانشآموزان بسته به سن خود از برنامه نویسی کودکان الگوهای نگاه متفاوتی در فرآیند کدگذاری استفاده میکردند، رویکردهای متفاوتی برای کدنویسی داشتند و سود یادگیری متفاوتی از فعالیت داشتند.
دانشآموزان کوچکتر (بچهها) روی ظاهر شخصیتهای بازیهایشان تمرکز کردند، در حالی که بزرگترها (نوجوانان) رفتار کدگذاری ساختار یافتهتری داشتند. این در نسبت زمانی که کودکان و نوجوانان در زمینه های خاص مورد علاقه (بر اساس ردیابی چشم) در محیط برنامه نویسی Scratch سپری کردند و انتقال بین آنها مشهود بود. نوجوانان در طول تلاشهای خود در ساخت بازیها، رفتار «آزمایش فرضیه»
بیشتری ارائه کردند و میتوانستند برنامه نویسی کودکان توجه خود را به بخشهای «معنادارتر» صفحه اسکرچ معطوف کنند. منظور ما از "قطعات معنی دار صفحه"، مناطق خاص مورد علاقه در رابط اسکرچ است که مناطق اصلی توجه در کدنویسی را نشان می دهد: اسکریپت ها، خروجی ها و دستورات. علاوه بر این، نوجوانان میتوانستند بهتر از بچهها با هم همکاری کنند (نگاه شباهت بیشتری داشتند). نوجوانان سطح بالاتری از درک مشترک داشتند و می توانستند در طول فعالیت کدنویسی ارتباط بهتری برقرار کنند. این نگرش نوجوانان را نسبت به کمک بیشتر به یکدیگر تأیید می کند، در تضاد با بچه هایی که می خواستند کنترل فردی بیشتری داشته باشند. در نهایت،
«با یادگیری عمدی تقلید تفکر مکانیکی، یادگیرنده میتواند بیان کند که تفکر مکانیکی چیست و چه چیزی نیست. این تمرین می تواند منجر به اعتماد به نفس بیشتر در مورد توانایی انتخاب سبک شناختی متناسب با مشکل شود» و «چیزی که در این میان مهم است این است که این کودکان از طریق این تجربیات به عنوان معرفت شناس به کارآموزی خود می پردازند، یعنی یاد می گیرند که فکر کنند. به طور مفصل در مورد تفکر» (پاپرت، 1980). فرآیندهای کدگذاری کودکان نشان دهنده روش "فکر مکانیکی" آنها و اتخاذ مزیت آموزشی این شیوه تفکر عمدی است.
با استفاده از یک توضیح ساده از فرآیند، تلاش برای ایجاد/ساخت یک بازی راهی برای ترکیب دستورات مناسب و ایجاد برنامههایی است که به رایانه میگویند، قدم به قدم چه کاری برنامه نویسی کودکان انجام دهد. این فرآیند شامل منطق، ریاضی، حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی است. برای اینکه کودکان در چنین محیط هایی به اهداف خود برسند، باید سبک شناختی مناسبی را بیابند که از آنها در فرآیند کدگذاری ایجاد یک مصنوع مشترک حمایت کند. این امر ایرانیان سایبر اهمیت داشتن ابزار و دستورالعمل های مناسب برای هر گروه سنی را نشان می دهد. گروههای سنی مختلف تفکر و در نتیجه کدگذاری خود را بهطور متفاوتی سازماندهی میکنند، بنابراین روشی که آنها به فرآیند خلق یک مصنوع میپردازند میتواند برای یادگیری آنها و تکمیل موفقیتآمیز مصنوع مفید باشد.
این تصور مطابق با پپرت است، زیرا او شباهتی را با شعبده بازی ارائه می دهد: «یادگیری مهارت های اجزای ضروری همیشه زمان می برد. آنچه می توان حذف کرد روش های بیهوده و ناکارآمد است. زمانی که یادگیرنده از استراتژی یادگیری ضعیفی پیروی می کند، یادگیری مهارت شعبده بازی کافی برای حفظ سه توپ ساعت ها طول می کشد. هنگامی که یک مورد خوب پذیرفته می شود، زمان بسیار کاهش می یابد، اغلب به بیست یا سی دقیقه می رسد» (Papert, 1980). یافتن روش های مناسب برای کمک به کودکان در گروه های سنی مختلف منجر به فرآیندهای یادگیری کارآمد و موثر خواهد شد.
2) تلاش شناختی و مشارکت عاطفی: برنامه نویسی کودکان نگرش ها و انگیزه های مثبت برای یادگیری شناختی مهم هستند. بین نگرش کودکان و فرآیندهای شناختی آنها رابطه وجود داردکدگذاری hile کودکان با انگیزه بالا و دارای نگرش مثبت، توانایی مدیریت بار شناختی و مدیریت بهتر ساخت مصنوعات خود را دارند. این ایده در یافتههای ما از معیارهای مورد استفاده برای بررسی شناخت از طریق دادههای ردیابی چشم و رابطه با نگرشهای یادگیری ادراکشده (به عنوان اطمینان، درجهای که کودکان عملکرد خود را نشان میدهند)، قصد برای اجرای دوباره کدگذاری و هیجان ظاهر شد. کودکانی که در طول ساخت مصنوع بسیار درگیر و با انگیزه بودند، رفتار نگاهی از خود نشان دادند که اضافه بار شناختی کمتری را نشان داد. Papert (1980) مفهوم "بریکولاژ" را توصیف می کند، که نشان دهنده یک روش کیفی سازماندهی و برنامه ریزی هنگام حل مسئله با آزمایش مداوم تا نهایی کردن مصنوع است.
تلاش و دشواری در کل فرآیند کدگذاری برجسته است و نیازمند اهداف انگیزشی و عزم کودک برای متعهد شدن به یادگیری است. این یک تصور قابل انتظار است، زیرا "شما نمی توانید مهارت های نان و کره (پایه) را یاد بگیرید اگر با ترس و انتظار نفرت از آنها به سراغ آنها بیایید" (Papert, 1980). طراحی فعالیت کدنویسی کارگاه ما یک بار شناختی کلی داشت برنامه نویسی کودکان که میتوانست برای بچهها، بهویژه آنهایی که مبتدی به کدنویسی هستند، طاقتفرسا شود. از پیچیدگی کار، کودکان ممکن است به نقطه ای از احساس
ایرانیان سایبرمراقب خدمات ارائه می دهد
گواهی دولتی مورد نیاز، بر اساس سلامت و ایمنی شرکت اجباری در Keystone STARS انواع دیگر اعتبار به صلاحدید برنامه آنها باید از مقررات مربوط به خانه های مراقبت از کودک خانوادگی پیروی کنند.خانه مراقبت از کودکان گروهی
بین هفت تا 12 کودک غیر مرتبط با اپراتور مراقبت از کودک خدمات می دهد گواهی دولتی مورد نیاز، بر اساس سلامت و ایمنی شرکت اجباری در Keystone STARS انواع دیگر اعتبار به صلاحدید برنامه آنها باید از مقررات مربوط به خانه های مراقبت از کودکان گروهی پیروی کنند.مرکز مراقبت از کودک
به هفت یا چند کودک غیر مرتبط با اپراتور مراقبت از کودک خدمات می دهدگواهی دولتی مورد نیاز، بر اساس سلامت و ایمنی
شرکت اجباری در Keystone STARSانواع دیگر اعتبار به صلاحدید برنامه آنها باید مقررات مربوط به مراکز مراقبت از کودک را رعایت کنند
برنامه ها باید گواهی انطباق خود برنامه نویسی کودکان را ارسال کنند، بنابراین اگر آن را نمی بینید، در مورد آن بپرسید.بررسی کنید که آیا یک برنامه مراقبت از کودک تخلف یا شکایتی داشته است یا برای مشاهده نتایج بازرسی آنها.
بر اساس آدرس یا نام برنامه و سن فرزندتان جستجو کنید. هنگامی که فهرستی از نتایج ظاهر شد، روی نام برنامه کلیک کنید و اطلاعات بیشتری را دریافت کنید، از جمله گواهینامه آنها (سند صادر شده برای یک شخص حقوقی که اجازه فعالیت آن را می دهد) و هرگونه تخلف.
با مرکز منابع یادگیری اولیه محلی خود تماس بگیرید. سایر برنامه های یادگیری اولیه
برنامههای Head Start از مقررات فدرال پیروی میکنند و هر سه سال یک بار بررسی جامعی دریافت میکنند. برخی از برنامههای Head Start نیز ممکن است دارای گواهی DHS به عنوان برنامههای مراقبت از کودک باشند.
برخی از پیش دبستانی ها به عنوان مهد کودک برنامه نویسی کودکان های آکادمیک دارای مجوز خصوصی توسط وزارت آموزش (PDE) مجوز دارند. آنها باید مقررات مربوط به ساختمان مدرسه و فضای کلاس، الزامات کارکنان، تجهیزات آموزشی و دوره تحصیلی را رعایت کنند.
ایرانیان سایبر است و گاهی اوقات نمیتوانند تفاوت بین نمایششان و آگهی را تشخیص دهند. حتی بچه های بزرگتر ممکن است نیاز به یادآوری برنامه نویسی کودکان هدف تبلیغات داشته باشند. بازیهای ویدیویی بهخصوص پر از تبلیغات پاپآپ با فشار برای خرید هستند.
میتوانید تلویزیون را خاموش کنید یا حداقل زمان تماشای بچهها را محدود کنید، اما تقریباً غیرممکن است که تمام قرار گرفتن در معرض پیامهای بازاریابی را حذف کنید.
وقتی فرزندانتان جدیدترین چیزهای ضروری را میپرسند، توضیح دهید که تبلیغات به گونهای طراحی شدهاند که مردم چیزهایی را که احتمالاً به آنها نیاز ندارند بخواهند و معتقدند این محصولات به نوعی آنها را خوشحالتر میکند.
پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ به کودکان بیاموزید که مصرف کنندگان باهوشی باشند. از آنها سوالاتی بپرسید:
"در مورد آن چه چیزی را دوست داری؟""آیا فکر می کنید واقعاً به همان خوبی که در آن تبلیغ به نظر می رسد خوب است؟"
"به نظر شما این انتخاب سالمی است؟"سعی کنید برنامه نویسی کودکان قرار گرفتن کودکان در معرض تبلیغات را محدود کنید. تو می توانی:
از آنها بخواهید ایستگاه های تلویزیونی عمومی را تماشا کنند، که به ندرت تبلیغاتی با محصولات نشان می دهند.نمایش ها را ضبط کنید تا بتوانید از طریق تبلیغات سریع به جلو بروید.
تلویزیون را در حین تبلیغات بی صدا کنید تا از فرزندتان درباره نمایش سؤال بپرسید.برنامه های مورد علاقه آنها را پخش کنید یا دی وی دی بخرید یا اجاره کنید.
با تعیین محدودیتهای سالم برای زمان نمایش صفحه و دانستن آنچه فرزندتان در حال تماشای و بازی کردن است، میتوانید به بهترین استفاده از رسانههای فرزندتان کمک کنید. وقتی فرزندتان را در مهدکودک، مراقبت از کودک یا برنامه یادگیری زودهنگام ثبت نام می کنید، می خواهید که ایمن و ایمن باشد. بررسی اینکه چه برنامه نویسی کودکان کسی برنامه را بازرسی می کند شروع خوبی است.
ایرانیان سایبر و قصد داشت به بچه ها نحوه کدنویسی را آموزش دهد. بنابراین، سوئیفت دارای بسیاری از درسهای کدنویسی اولیه و چالشهای گیمیشده برای کمک به دانشآموزان است. همچنین دارای یک رابط فشرده و یک زمین بازی گرافیکی فریبنده برای انتخاب است.
Swift به عنوان یک برنامه iPad، بهترین برنامه نویسی کودکان زبان برنامه نویسی برای کودکان برای یادگیری در مدارس است که از iPad برای مطالعه کودکان استفاده می کند. با این حال، درس های سریع کمی محدود کننده هستند. بنابراین دانش آموزان از آزادی بیان برخوردار نیستند. دانش آموزان به اجبار باید سطوح مختلفی را طی مسیر سفت و سختی که توسط توسعه دهندگان تعیین شده است طی کنند. اگرچه بچه ها نیازی به تجربه قبلی برنامه نویسی ندارند، اما باید توانایی حل برنامه داشته باشند و نحوه خواندن آموزش ها را بدانند.
با گذشت زمان، اپل در حال ارائه تغییرات جدید است و امیدواریم در چند سال آینده، این زبان ویژگی هایی را به دست آورد که دانش آموزان را جذب می کند. برخی از توسعه دهندگان جدید در حال وارد شدن به معارضه و ساختن برنامه های مجهز به واقعیت افزوده با زمین های بازی Swift هستند و بنابراین بر محبوبیت آن افزوده اند.
ضربه محکم و ناگهانی
اسنپ یکی دیگر از انواع اسکرچ است که توسط UC Berkley توسعه یافته است. با این حال، شامل برخی از مفاهیم برنامه نویسی پیشرفته اضافی است. بنابراین برای بچههایی برنامه نویسی کودکان که به اسکرچ تسلط دارند اما میخواهند روی پلتفرم دیگری کار کنند که سطح کمی بالاتر از اسکرچ است، مناسب میشود.
مهمتر از همه، می توانید برنامه های اسنپ را به پایتون، جاوا اسکریپت و دیگر پلتفرم های کدنویسی مبتنی بر متن تبدیل کنید. این باعث می شود کاربر راحت از اسنپ به هر زبان برنامه نویسی دیگری حرکت کند. با این حال، اسنپ نسبتاً جدید است و منابع کمیاب در اینترنت موجود است. کمک ارائه شده در خود پلت فرم وجود دارد. با این حال، این نیز به طور منطقی کافی نیست.
HTML/CSS
در صورتی که فرزند شما علاقه زیادی برنامه نویسی کودکان به طراحی وب نشان دهد، HTML/CSS زبان برنامه نویسی مناسبی است که باید روی آن تمرکز کند. یادگیری این زبان برنامه نویسی به آنها ایده ای از توسعه وب و برنامه های کاربردی وب می دهد. به زبان ساده، HTML کدی است که اکثر صفحات وب را در آن می نویسند. از سوی دیگر، کد CSS مشخص می کند که صفحه وب چگونه به نظر می رسد، از جمله رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر طراحی آن.
ایرانیان سایبر برای توسعه برنامه های شخص ثالث برای ویندوز استفاده کنید. سی شارپ چهارمین زبان برنامه نویسی محبوب است و برای کسانی که وارد برنامه نویسی می شوند عالی است. از نظر نحو استفاده شده بسیار شبیه جاوا است. اگر به یکی از آنها تسلط داشته باشید، درک دیگری آسان خواهد بود. می توانید از سی شارپ برای ساخت برنامه های تحت وب، بازی ها و برنامه های دیگر نیز استفاده کنید. زبان سی شارپ برای موارد زیر مناسب است:
دانش آموزانی که مایل به ایجاد برنامه های کاربردی در ویندوز هستندنوجوانانی که جاوا را میدانند و میخواهند زبان مشابهی را یاد بگیرند
بلوکی
ممکن است Blockly را به برنامه نویسی کودکان عنوان پاسخ Google به Scratch در نظر بگیرید. از همان بلوکهایی که scratch استفاده میکند برای کدنویسی استفاده میکند. با این حال، Blockly یک زبان برنامه نویسی است که از انواع زبان های برنامه نویسی از قبل موجود ساخته شده است. می توانید آن را یک کتابخانه جاوا اسکریپت سمت سرویس گیرنده بنامید که به ایجاد ویرایشگرهای بلوک برنامه نویسی کمک می کند.
Block دارای یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که در آن می توانید به راحتی بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر مانند Python، PHP، Lua، و غیره را پیدا کنید. رابط کاربری آن شبیه جعبه کودک از بلوک های شکل و رنگ مختلف است. جدا از آن، وجود داردیک جعبه ابزار برای نگهداری بلوک ها، مکانی برای نوشتن کد و یک سطل است.
استفاده از Blockly بسیار ساده است. کاربران بلوک ها را از جعبه خارج می کنند و سپس آن ها را به ترتیب مرتب می کنند. سپس برنامه یک بررسی را روی همان اجرا می کند و اگر راه حل درست نبود، به عقب برمی گردد و دلیل آن را می بیند.
با استفاده از Blockly، ایجاد یک برنامه تلفن برنامه نویسی کودکان همراه بدون دردسر می شود زیرا کودکان می توانند در کنار صفحه کدنویسی کنند و حتی بین زبان ها جابجا شوند. جابجایی بین زبان ها به بچه ها کمک می کند تا انواع مختلف کد را ببینند. با این حال، Blockly
صفحات کتاب Placeholder Bookکامپیوترهای LIFT-THE-FLAP و کدگذاری
مقدمهای تعاملی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، که توضیح آموزش برنامه نویسی کودکان میدهد در داخل رایانهها چه میگذرد و چه چیزی آنها را وادار میکند کاری را که انجام میدهند انجام دهند. کودکانی که تشنه واقعیت هستند، با تعداد زیادی فلپ برای بلند کردن و نگاه کردن به زیر، دادههای شگفتانگیز موجود در این کتاب غیرداستانی روشن و جذاب را خواهند بلعید.
مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book کدنویسی کامپیوتری در سنین 7 تا 11 سالگی آسان شد. مرحله 2 کلیدی
کارول وردرمن اصول برنامه نویسی کامپیوتری و نحوه کار با کد، زبان آینده را گام به گام با کودکان آشنا می کند.
این برنامه پایتون با یک جنبش جهانی برای آموزش کدنویسی به کودکان صحبت می کندکتاب کار ming مفاهیم کلیدی را به بخش های کوچک و قابل درک تقسیم می کند. فرزند شما تشویق می شود تا کپی کردن کد در کتاب کار را تمرین کند تا سواد رایانه ای جدید او ثابت بماند. یک رویکرد بازیگوش و عملی که آموزش برنامه نویسی کودکان سایر مزایای شناختی مانند مهارت در حل مسئله و تفکر انتزاعی را افزایش می دهد.
Computer Coding Made Easy یک نقطه شروع عالی برای درک کد، یادگیری نحوه برنامه نویسی، و تمرین زبان کامپیوتر، برای سرگرمی یا برای آینده است.مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book 100 نکته در مورد اعداد، کامپیوترها و کدگذاری
آیا می دانستید یک نقطه در مغز شما وجود دارد که اعداد را تشخیص می دهد؟ یا اینکه اولین باگ های کامپیوتری حشرات واقعی بودند و بیشتر اینترنت زیر آب است؟ این کتاب جذاب با 100 واقعیت ایرانیان سایبر جذاب، تصاویر روشن، اینفوگرافیک، واژه نامه و فهرست و پیوندهایی به وب سایت های انتخاب شده ویژه برای کسب اطلاعات بیشتر پر شده است.
مشاهده کتابصفحات کتاب Placeholder Book برنامه نویسی کامپیوتری بازی های پایتون برای کودکان با ساختن و اجرای بازی های رایانه ای خود، از آزمون های خلاقانه گرفته تا پازل های آموزش برنامه نویسی کودکان گیج کننده با جلوه های صوتی انفجاری و گرافیک های دیوانه، نحوه کدنویسی در پایتون را بیاموزید.
چه یک برنامه نویس باتجربه باشید و چه مبتدی که امیدوار است پایتون را یاد بگیرد، بازی های برنامه نویسی رایانه ای پایتون برای کودکان را سرگرم کننده و به راحتی می توانید دنبال کنید. هر فصل به شما نشان می دهد که چگونه یک بازی کاری کامل را در مراحل ساده شماره گذاری کنید. با استفاده از منابع رایگان در دسترس مانند Pygame، Pygame Zero، و یک بسته قابل دانلود از تصاویر و صداها، می توانید انیمیشن ها، موسیقی، پس زمینه های اسکرول، مناظر و سایر لمس های حرفه ای هیجان انگیز را اضافه کنید.
پس از ساخت بازی، نحوه تطبیق آن را برای ایجاد نسخه شخصی خود با هک های مخفی و کدهای تقلب پیدا کنید!
در طول مسیر، شما بر مفاهیم کلیدی که برنامه نویسان برای نوشتن کد به آن نیاز دارند تسلط خواهید یافت - نه فقط در پایتون، بلکه در همه زبان های برنامه نویسی. دریابید که اشکالات، حلقه ها، پرچم ها، رشته ها و لاک پشت ها چیست. بیاموزید که چگونه بازی نهایی را برنامه ریزی و طراحی کنید، و سپس با آزمایش و آموزش برنامه نویسی کودکان اشکال زدایی آن را تا حد نابودی بازی کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، یک نابغه برنامه نویسی خواهید بود!
مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book اولین کتاب کدگذاری کامپیوتری من با SCRATCHJR
یک راهنمای سرگرم کننده و دوستانه برای کدنویسی در رایانه لوحی با استفاده از برنامه رایگان ScratchJR. کشف کنید که رایانهها چگونه کار میکنند و چگونه به آنها بگویید که با استفاده از کد چه کاری انجام دهند، سپس دستورالعملهای ساده و گام به گام را برای کدنویسی داستانها و بازیها از جمله باغ پری، هیولای آموزش برنامه نویسی کودکان حیوان خانگی و یک بازی فضایی دنبال کنید. پیوند به وب سایت ها و یادداشت های مفید برای بزرگسالان گنجانده شده است!
مشاهده کتاب صفحات کتاب Placeholder Book مهارت های فوق العاده: نحوه کدنویسی در 10 درس آسان
بنابراین، شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه کدنویسی کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از نوشتن دستورالعملهای کدنویسی ساده با استفاده از نرمافزار Scratch گرفته تا یادگیری مهارتهای کدنویسی برای ایجاد بازی رایانهای خود و حتی طراحی وبسایت