تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

 

.

«مجموعه‌ای از نگرش‌ها و دانش‌های قابل کاربرد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  جهانی [...] به طور مشخص، هنگام مواجهه با یک مشکل معین، سؤالات زیر مطرح می‌شود: درجه دشواری آن چقدر است؟ (Wing, J. 2006).

 

علوم کامپیوتر به دلیل اینکه بر پایه های نظری محکمی استوار است، ابزارهایی برای پاسخ به این سوالات ارائه می دهد. بنابراین تفکر محاسباتی «ظرفیتی برای تفکر در سطوح مختلف انتزاع» است که بسیار فراتر از ظرفیت برنامه‌نویسی است (Wing, J. 2006).

 

به گفته اسکات، جی (2012)، تفکر محاسباتی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  را می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد:

 

درک یک مسئله و راه حل آن در سطوح مختلف (انتزاع)؛

در مورد وظایفی که باید انجام شوند در قالب یک سری مراحل (الگوریتم) فکر کنید.

درک این نکته که برای حل یک مسئله پیچیده باید آن را به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  چندین مسئله ساده (تجزیه) تقسیم کرد.

درک کنید که این احتمال وجود دارد که یک مشکل جدید با مشکلات دیگری که قبلاً توسط دانش آموز حل شده است (تشخیص شکل) مرتبط باشد، و

درک کنید که راه حل یک مسئله می تواند برای حل طیف وسیعی از مسائل مشابه (تعمیم) استفاده شود.

ترکیب این رویکردهای مختلف را می توان در این جمله از جولو، جی (2002)، مدرس علوم تربیتی خلاصه کرد:

 

یکی از متغیرهایی که بیش از همه یک متخصص را در  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یک زمینه مشخص می کند، نحوه طبقه بندی مجموعه ای از مشکلات ارائه شده به او است.

 

1.3. برنامه نویسی کامپیوتر در دبستان: تاثیرات بر یادگیری دانش آموزان

 

به گفته Minichiello، F. (2014)، انگلستان اولین کشوری است که برنامه نویسی کامپیوتر را در مدارس ابتدایی معرفی کرده است. در واقع، در ژوئیه 2014، گزارشی از کمیسیون اروپا، مهارت های برنامه نویسی را به عنوان «راه حلی برای بیکاری جوانان و شکاف مهارتی در فناوری اطلاعات و ارتباطات» ارائه کرد و آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از وزرا دعوت کرد تا این یادگیری را از مدرسه ابتدایی ادغام کنند (Vassiliou, A. & Kroes, N. ، 2014). اینگونه بود که «کد» از سپتامبر 2014 به خودی خود به یک موضوع در مدارس دولتی انگلیسی تبدیل شد.

 

استونی در سال 2012 در ادغام آن در این برنامه ها پیشگام بود، سپس کشورهای صنعتی دیگر مانند اسرائیل، فنلاند، کره جنوبی و اخیراً فرانسه و ایتالیا به دنبال آن بودند. ایالات متحده به سرعت با راه اندازی طرح "ساعت کد" به این روند پیوست. هدف آن معرفی مردم به برنامه نویسی، به ویژه با استفاده از نرم افزار Scratch است. در یک ساعت، شرکت‌کنندگان می‌توانند یک نمای کلی از معنای «کد کردن» دریافت کنند. آنها نمی توانند در عرض یک ساعت برنامه ریزی کنند، اما می بینند که این یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه است که می تواند توسط همه، صرف نظر از  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور منشاء یا مهارت های قبلی، انجام شود. این ابتکار به سرعت در مقیاس بین المللی قرار گرفت و تا آوریل 2016 بیش از 230 میلیون دانش آموز در بیش از 180 کشور جهان شرکت کرده اند.

 

در حالی که این پروژه همچنان در حال گسترش است و اشتیاق به این رشته را نشان می دهد، ورود برنامه نویسی کامپیوتر به برنامه آموزشی مدارس ابتدایی هنوز در اکثر کشورهای آفریقایی موثر نیست. در توگو، آزمایش‌های انجام‌شده در برخی مدارس یا مراکز آموزشی خاص تأیید می‌کند که این پروژه‌ها با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و والدین مواجه می‌شوند، اما مؤسسات هنوز با قرار دادن برنامه‌نویسی در برنامه‌ها به‌طور رسمی، این پروژه‌ها  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را زیر پا گذاشته‌اند. با این حال، آزمایش های متعدد نشان داده است که استفاده سنجیده از ابزارها و منابع آموزشی دیجیتال باعث تحریک بیشتر، جذابیت بیشتر تدریس و افزایش انگیزه، فعالیت و مشارکت دانش آموزان در یادگیری می شود (Digital Direction of the MEN of Canada, 2015).

 

همانطور که کنفوسیوس فیلسوف و مربی چینی می‌گوید «می‌شنوم و فراموش می‌کنم، می‌بینم و به خاطر می‌آورم، انجام می‌دهم و می‌فهمم» و دیویی با لایت موتیف خود «یادگیری با انجام دادن»، آشکارتر است که یادگیری از طریق تجربه و دستکاری تأثیر بیشتری بر زبان آموز نسبت به حفظ تئوری ساده دارد. سپس دوره برنامه نویسی یک سکوی پرشی برای زبان آموز است که به او اجازه می دهد تا بازیگر فرآیند ساخت دانش خودش باشد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ، از طریق آزمایش ها و دستکاری های مختلفی که باید انجام دهد. علاوه بر این به یادگیرنده ارائه می دهد:

 

فرصت های فوق العاده برای توسعه چهار مهارت کلیدی (تفکر انتقادی و حل مسئله، خلاقیت، ارتباط، همکاری) و شش ویژگی (کنجکاوی، احساس ابتکار، سرسختی، سازگاری Scratch junior software training  ، رهبری، آگاهی اجتماعی و فرهنگی) مورد نیاز برای قرن بیست و یکم. بازار کار» (Institut Montaigne, 2016).

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 5 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 23 بهمن 1402ساعت 20:37 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 6 | |