تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بهترین روش د انلود برنامه اسکرچ3

کد نویسی اسکرچ به عنوان فرآیند نوشتن و دانلود برنامه اسکرچ 3  اجرای برنامه ها با استفاده از Scratch، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد تعریف می شود که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند. این مقاله به تعریف مفهوم کدگذاری اسکرچ و کاربردهای آن در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی می پردازد.

کد نویسی اسکرچ فرآیند نوشتن و اجرای برنامه ها با استفاده از اسکرچ است، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند.

 

Scratch یک پلتفرم برنامه نویسی برای کودکان  دانلود برنامه اسکرچ 3 است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شد. این پلتفرم از آن زمان تاکنون تحت دو بازنگری قرار گرفته است و از زبان برنامه نویسی Squeak از طریق ActionScript به جدیدترین نسخه جاوا اسکریپت منتقل شده است. Scratch برای ارائه یک پلت فرم کدنویسی بدون هزینه و از نظر بصری جذاب برای کودکان ایجاد شد که همزمان با آموزش اصول برنامه نویسی، محصولی تولید می کند.

 

در اینجا ویژگی های اصلی Scratch آورده شده است:

 

به کودکان می آموزد که چگونه کد را به صورت بصری شیوا بنویسند.

کدگذاری مبتنی بر بلوک را ارائه می دهد و به زبان آموزان اجازه می دهد دستورالعمل های از پیش نوشته شده را برای ایجاد اقدامات ترتیب دهند.

به کاربران کمک می کند تا با هم کار کنند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تخیلی فکر کنند و روشمند تحلیل کنند.

به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌ها و گرافیک‌هایی ایجاد کنند که پس از تکمیل پروژه قابل اشتراک‌گذاری باشند.

به کاربران امکان می دهد پروژه های تکمیل شده را با استفاده از ابزارهای خارجی به فایل های HTML5، برنامه های Android، Bundle (macOS) یا EXE تبدیل کنند.

دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و سایر پروژه‌ها را با استفاده از صداها و تصاویر ترکیب کنند.

دارای یک جامعه آنلاین است که به کودکان امکان می دهد چند رسانه ای تعاملی مانند قصه ها، پازل ها و انیمیشن ها را با افراد در سراسر جهان توسعه دهند و تبادل کنند.

به معلمان امکان تعیین تکالیف و تبادل  دانلود برنامه اسکرچ 3 تکالیف با دانش آموزان را ارائه می دهد و آن را به یک پلت فرم آموزشی عالی تبدیل می کند، به خصوص وقتی صحبت از یادگیری از راه دور می شود.

راهی عالی برای آشنا کردن بچه ها با علوم کامپیوتر و برنامه نویسی.

قابل دسترسی به 70 زبان در سراسر جهان.

تا دسامبر 2022، بیش از 67 میلیون پروژه توسط بیش از 64 میلیون کاربر به Scratch کمک شده است. با 38 میلیون کاربر ماهانه، Scratch امروزه بسیار محبوب است. با این حال، به توانایی‌های خواندن اولیه نیاز دارد و برای کودکان کمتر از هشت سال بی‌فایده است. توسعه دهندگان Scratch به سرعت متوجه این موضوع شدند و ScratchJr را در سال 2014 راه اندازی کردند.

 

ScratchJr روش ساده تری برای برنامه نویسی در سنین نسبتاً جوان بدون توانایی خواندن یا محاسبه ارائه می دهد. ScratchJr که توسط بیش از ده میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود، برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و به صورت رایگان در iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

مبانی کد نویسی

در توضیح ساده، کدنویسی به معنای آموزش ی دانلود برنامه اسکرچ 3 ک آیتم برای رفتار است. به همین ترتیب، هرگاه ما به عنوان معلم (کدگذار)، رایانه (اشیاء) را آموزش دهیم، آنها باید اطاعت کنند. با این حال، از آنجایی که ماشین هیچ گفتار طبیعی را درک نمی کند، جهت ها باید در قالب کد ارائه شوند. کد نویسی همین است.

 

به طور کلی دو نوع کدگذاری وجود دارد:

 

کدنویسی مبتنی بر بلوک (مثلاً شامل Scratch، code.org، Thunkable و غیره)

کدنویسی متنی (مثلاً شامل C، جاوا، پایتون و غیره)

بیایید کدگذاری مبتنی بر بلوک را درک کنیم.

 

کد نویسی مبتنی بر بلوک نسخه اصلی برنامه نویسی کامپیوتری است. این یک روش عالی برای آموزش مبانی برنامه نویسی بدون خطوط کد پیچیده و پیچیده مبتنی بر متن است.

 

در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از  دانلود برنامه اسکرچ 3 واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند.

 

از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

 

بیشتر ببینید: پنج پلتفرم برتر ابری رایگان برای یادگیری آنلاین Kubernetes

 

کد نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

داشبورد کاربر Scratch ناحیه ای از  دانلود برنامه اسکرچ 3 صفحه است که در آن برنامه Scratch نشان داده می شود. صفحه نمایش به بخش ها یا صفحات زیادی تقسیم می شود. هر صفحه یک هدف مشخص را انجام می دهد، مانند انتخاب بلوک هایی برای نوشتن، نوشتن کد، و دیدن نتایج کار شما.

 

یک Scratch UI (مقایسه با یک محیط توسعه یکپارچه یا IDE) به سه قسمت اصلی تقسیم می شود: یک زمین مرحله، بلوکانتخاب الگوی آموزش الکترونیکی مناسب و برخی از  Download the Scratch 3 program روش‌های نوآورانه برای استفاده از الگوهای آموزش الکترونیکی در طراحی دوره‌های آموزش الکترونیکی بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 24 بهمن 1402ساعت 12:33 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 8 | |

بهترین روش د انلود برنامه اسکرچ3

کد نویسی اسکرچ به عنوان فرآیند نوشتن و دانلود برنامه اسکرچ 3  اجرای برنامه ها با استفاده از Scratch، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد تعریف می شود که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند. این مقاله به تعریف مفهوم کدگذاری اسکرچ و کاربردهای آن در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی می پردازد.

کد نویسی اسکرچ فرآیند نوشتن و اجرای برنامه ها با استفاده از اسکرچ است، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند.

 

Scratch یک پلتفرم برنامه نویسی برای کودکان  دانلود برنامه اسکرچ 3 است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شد. این پلتفرم از آن زمان تاکنون تحت دو بازنگری قرار گرفته است و از زبان برنامه نویسی Squeak از طریق ActionScript به جدیدترین نسخه جاوا اسکریپت منتقل شده است. Scratch برای ارائه یک پلت فرم کدنویسی بدون هزینه و از نظر بصری جذاب برای کودکان ایجاد شد که همزمان با آموزش اصول برنامه نویسی، محصولی تولید می کند.

 

در اینجا ویژگی های اصلی Scratch آورده شده است:

 

به کودکان می آموزد که چگونه کد را به صورت بصری شیوا بنویسند.

کدگذاری مبتنی بر بلوک را ارائه می دهد و به زبان آموزان اجازه می دهد دستورالعمل های از پیش نوشته شده را برای ایجاد اقدامات ترتیب دهند.

به کاربران کمک می کند تا با هم کار کنند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تخیلی فکر کنند و روشمند تحلیل کنند.

به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌ها و گرافیک‌هایی ایجاد کنند که پس از تکمیل پروژه قابل اشتراک‌گذاری باشند.

به کاربران امکان می دهد پروژه های تکمیل شده را با استفاده از ابزارهای خارجی به فایل های HTML5، برنامه های Android، Bundle (macOS) یا EXE تبدیل کنند.

دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و سایر پروژه‌ها را با استفاده از صداها و تصاویر ترکیب کنند.

دارای یک جامعه آنلاین است که به کودکان امکان می دهد چند رسانه ای تعاملی مانند قصه ها، پازل ها و انیمیشن ها را با افراد در سراسر جهان توسعه دهند و تبادل کنند.

به معلمان امکان تعیین تکالیف و تبادل  دانلود برنامه اسکرچ 3 تکالیف با دانش آموزان را ارائه می دهد و آن را به یک پلت فرم آموزشی عالی تبدیل می کند، به خصوص وقتی صحبت از یادگیری از راه دور می شود.

راهی عالی برای آشنا کردن بچه ها با علوم کامپیوتر و برنامه نویسی.

قابل دسترسی به 70 زبان در سراسر جهان.

تا دسامبر 2022، بیش از 67 میلیون پروژه توسط بیش از 64 میلیون کاربر به Scratch کمک شده است. با 38 میلیون کاربر ماهانه، Scratch امروزه بسیار محبوب است. با این حال، به توانایی‌های خواندن اولیه نیاز دارد و برای کودکان کمتر از هشت سال بی‌فایده است. توسعه دهندگان Scratch به سرعت متوجه این موضوع شدند و ScratchJr را در سال 2014 راه اندازی کردند.

 

ScratchJr روش ساده تری برای برنامه نویسی در سنین نسبتاً جوان بدون توانایی خواندن یا محاسبه ارائه می دهد. ScratchJr که توسط بیش از ده میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود، برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و به صورت رایگان در iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

مبانی کد نویسی

در توضیح ساده، کدنویسی به معنای آموزش ی دانلود برنامه اسکرچ 3 ک آیتم برای رفتار است. به همین ترتیب، هرگاه ما به عنوان معلم (کدگذار)، رایانه (اشیاء) را آموزش دهیم، آنها باید اطاعت کنند. با این حال، از آنجایی که ماشین هیچ گفتار طبیعی را درک نمی کند، جهت ها باید در قالب کد ارائه شوند. کد نویسی همین است.

 

به طور کلی دو نوع کدگذاری وجود دارد:

 

کدنویسی مبتنی بر بلوک (مثلاً شامل Scratch، code.org، Thunkable و غیره)

کدنویسی متنی (مثلاً شامل C، جاوا، پایتون و غیره)

بیایید کدگذاری مبتنی بر بلوک را درک کنیم.

 

کد نویسی مبتنی بر بلوک نسخه اصلی برنامه نویسی کامپیوتری است. این یک روش عالی برای آموزش مبانی برنامه نویسی بدون خطوط کد پیچیده و پیچیده مبتنی بر متن است.

 

در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از  دانلود برنامه اسکرچ 3 واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند.

 

از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

 

بیشتر ببینید: پنج پلتفرم برتر ابری رایگان برای یادگیری آنلاین Kubernetes

 

کد نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

داشبورد کاربر Scratch ناحیه ای از  دانلود برنامه اسکرچ 3 صفحه است که در آن برنامه Scratch نشان داده می شود. صفحه نمایش به بخش ها یا صفحات زیادی تقسیم می شود. هر صفحه یک هدف مشخص را انجام می دهد، مانند انتخاب بلوک هایی برای نوشتن، نوشتن کد، و دیدن نتایج کار شما.

 

یک Scratch UI (مقایسه با یک محیط توسعه یکپارچه یا IDE) به سه قسمت اصلی تقسیم می شود: یک زمین مرحله، بلوکانتخاب الگوی آموزش الکترونیکی مناسب و برخی از  Download the Scratch 3 program روش‌های نوآورانه برای استفاده از الگوهای آموزش الکترونیکی در طراحی دوره‌های آموزش الکترونیکی بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 24 بهمن 1402ساعت 12:33 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 5 | |

بهترین روش د انلود برنامه اسکرچ3

کد نویسی اسکرچ به عنوان فرآیند نوشتن و دانلود برنامه اسکرچ 3  اجرای برنامه ها با استفاده از Scratch، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد تعریف می شود که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند. این مقاله به تعریف مفهوم کدگذاری اسکرچ و کاربردهای آن در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی می پردازد.

کد نویسی اسکرچ فرآیند نوشتن و اجرای برنامه ها با استفاده از اسکرچ است، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند.

 

Scratch یک پلتفرم برنامه نویسی برای کودکان  دانلود برنامه اسکرچ 3 است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شد. این پلتفرم از آن زمان تاکنون تحت دو بازنگری قرار گرفته است و از زبان برنامه نویسی Squeak از طریق ActionScript به جدیدترین نسخه جاوا اسکریپت منتقل شده است. Scratch برای ارائه یک پلت فرم کدنویسی بدون هزینه و از نظر بصری جذاب برای کودکان ایجاد شد که همزمان با آموزش اصول برنامه نویسی، محصولی تولید می کند.

 

در اینجا ویژگی های اصلی Scratch آورده شده است:

 

به کودکان می آموزد که چگونه کد را به صورت بصری شیوا بنویسند.

کدگذاری مبتنی بر بلوک را ارائه می دهد و به زبان آموزان اجازه می دهد دستورالعمل های از پیش نوشته شده را برای ایجاد اقدامات ترتیب دهند.

به کاربران کمک می کند تا با هم کار کنند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تخیلی فکر کنند و روشمند تحلیل کنند.

به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌ها و گرافیک‌هایی ایجاد کنند که پس از تکمیل پروژه قابل اشتراک‌گذاری باشند.

به کاربران امکان می دهد پروژه های تکمیل شده را با استفاده از ابزارهای خارجی به فایل های HTML5، برنامه های Android، Bundle (macOS) یا EXE تبدیل کنند.

دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و سایر پروژه‌ها را با استفاده از صداها و تصاویر ترکیب کنند.

دارای یک جامعه آنلاین است که به کودکان امکان می دهد چند رسانه ای تعاملی مانند قصه ها، پازل ها و انیمیشن ها را با افراد در سراسر جهان توسعه دهند و تبادل کنند.

به معلمان امکان تعیین تکالیف و تبادل  دانلود برنامه اسکرچ 3 تکالیف با دانش آموزان را ارائه می دهد و آن را به یک پلت فرم آموزشی عالی تبدیل می کند، به خصوص وقتی صحبت از یادگیری از راه دور می شود.

راهی عالی برای آشنا کردن بچه ها با علوم کامپیوتر و برنامه نویسی.

قابل دسترسی به 70 زبان در سراسر جهان.

تا دسامبر 2022، بیش از 67 میلیون پروژه توسط بیش از 64 میلیون کاربر به Scratch کمک شده است. با 38 میلیون کاربر ماهانه، Scratch امروزه بسیار محبوب است. با این حال، به توانایی‌های خواندن اولیه نیاز دارد و برای کودکان کمتر از هشت سال بی‌فایده است. توسعه دهندگان Scratch به سرعت متوجه این موضوع شدند و ScratchJr را در سال 2014 راه اندازی کردند.

 

ScratchJr روش ساده تری برای برنامه نویسی در سنین نسبتاً جوان بدون توانایی خواندن یا محاسبه ارائه می دهد. ScratchJr که توسط بیش از ده میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود، برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و به صورت رایگان در iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

مبانی کد نویسی

در توضیح ساده، کدنویسی به معنای آموزش ی دانلود برنامه اسکرچ 3 ک آیتم برای رفتار است. به همین ترتیب، هرگاه ما به عنوان معلم (کدگذار)، رایانه (اشیاء) را آموزش دهیم، آنها باید اطاعت کنند. با این حال، از آنجایی که ماشین هیچ گفتار طبیعی را درک نمی کند، جهت ها باید در قالب کد ارائه شوند. کد نویسی همین است.

 

به طور کلی دو نوع کدگذاری وجود دارد:

 

کدنویسی مبتنی بر بلوک (مثلاً شامل Scratch، code.org، Thunkable و غیره)

کدنویسی متنی (مثلاً شامل C، جاوا، پایتون و غیره)

بیایید کدگذاری مبتنی بر بلوک را درک کنیم.

 

کد نویسی مبتنی بر بلوک نسخه اصلی برنامه نویسی کامپیوتری است. این یک روش عالی برای آموزش مبانی برنامه نویسی بدون خطوط کد پیچیده و پیچیده مبتنی بر متن است.

 

در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از  دانلود برنامه اسکرچ 3 واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند.

 

از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

 

بیشتر ببینید: پنج پلتفرم برتر ابری رایگان برای یادگیری آنلاین Kubernetes

 

کد نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

داشبورد کاربر Scratch ناحیه ای از  دانلود برنامه اسکرچ 3 صفحه است که در آن برنامه Scratch نشان داده می شود. صفحه نمایش به بخش ها یا صفحات زیادی تقسیم می شود. هر صفحه یک هدف مشخص را انجام می دهد، مانند انتخاب بلوک هایی برای نوشتن، نوشتن کد، و دیدن نتایج کار شما.

 

یک Scratch UI (مقایسه با یک محیط توسعه یکپارچه یا IDE) به سه قسمت اصلی تقسیم می شود: یک زمین مرحله، بلوکانتخاب الگوی آموزش الکترونیکی مناسب و برخی از  Download the Scratch 3 program روش‌های نوآورانه برای استفاده از الگوهای آموزش الکترونیکی در طراحی دوره‌های آموزش الکترونیکی بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 24 بهمن 1402ساعت 12:33 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 6 | |

بهترین روش د انلود برنامه اسکرچ3

 

Scratch یک محیط برنامه نویسی قدرتمند و بصر دانلود برنامه اسکرچ 3 ی است که مقدمه ای عالی برای دنیای برنامه نویسی فراهم می کند. با چیدن بلوک‌ها به یکدیگر، می‌توانید انیمیشن‌ها و بازی‌های شگفت‌انگیزی ایجاد کنید که می‌توانند از یادگیری در محاسبات پشتیبانی کنند، در حالی که از زمینه‌های معنی‌دار در سراسر برنامه درسی گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

 

در این دوره آموزشی یاد می گیرید که چگونه در محیط برنامه نویسی Scratch حرکت کنید، از اصول اولیه نحوه استفاده از اسپریت، لباس و پس زمینه تا نحوه ایجاد انیمیشن دانلود برنامه اسکرچ 3  و بازی. شما یاد خواهید گرفت که چگونه محتوای موجود را تغییر دهید، برنامه های خود را ایجاد کنید و خلاقیت های خود را به اشتراک بگذارید. شما همچنین مفاهیم کلیدی برنامه‌نویسی ترتیب، تکرار و انتخاب و نحوه پشتیبانی از یادگیری کودکان از طریق Scratch را بررسی خواهید کرد.

 

برای کیست؟

معلمان ابتدایی که در استفاده از Scratch کاملاً جدید هستند یا می خواهند درک خود را از نحوه استفاده از آن در کلاس درس توسعه دهند.

 

موضوعات تحت پوشش

مقدمه ای بر محیط اسکرچ و نحوه استفاده از دانلود برنامه اسکرچ 3  اسپرایت ها، لباس ها و پس زمینه ها.

آشنایی با مفاهیم اصلی برنامه نویسی و بهترین روش استفاده از آنها، از ترتیب و تکرار گرفته تا انتخاب و متغیرها.

انیمیشن ها و بازی های خود را برای آزمایش مهارت های جدید خود بسازید.

چگونه کار خود را با جامعه گسترده تر Scratch به اشتراک بگذارید و چگونه کارهای دیگران را مشاهده و دوباره میکس کنید.

بازی ها و انیمیشن های Scratch خود را بسازید.

مدت زمان این دوره  دانلود برنامه اسکرچ 3 چقدر است؟

این 8 ساعت یادگیری خودگردان است.

 

چگونه یاد خواهید گرفت؟

این دوره آنلاین و خود گام را می توان به صورت انعطاف پذیر تکمیل کرد. شرکت کنندگان می توانند در هر زمان پس از تاریخ درج شده به این دوره بپیوندند و شروع کنند.

 

این دوره تسهیلاتی ندارد. شما می توانید به طور مستقل یا با همکاران یاد بگیرید تا به طور مستقیم نیازهای فردی خود را برطرف کنید.

 

عواقب

در پایان این دوره، شما قادر خواهید بود:

 

بهبود دانش و مهارت در استفاده از Scratch.

درک نحوه استفاده از ردانلود برنامه اسکرچ 3  Scratch برای توسعه درک ترتیب، تکرار، انتخاب و متغیرها

نحوه دسترسی و استفاده و اشتراک گذاری محتوا با جامعه گسترده تر Scratch را بدانید

بازی ها و انیمیشن های خود را در Scratch ایجاد کنید.

این دوره بخشی از آموزش محاسبات اولیه است

 

آموزش محاسبات اولیه

مدرک ملی به رسمیت شناخته شده ما از شما حمایت  دانلود برنامه اسکرچ 3 می کند تا تعهد خود را به توسعه تمرین خود و محاسبات به عنوان یک موضوع مدرسه نشان دهید.

 

اطلاعات بیشتر

 

به این دوره بپیوندید

برای شرکت در دوره باید وارد سایت شوید.

 

برای عضویت وارد شوید

حساب STEM Learning ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

 

این دوره از مرکز ملی آموزش محاسبات است و توسط STEM Learning ارائه شده است.

 

 

آموزش اقتباس شده و مداخلات یادگیری موثر در محاسبات ثانویه

یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای بازیابی آموزش در یک دانلود برنامه اسکرچ 3  دوره پایدار ایجاد کنید و آموزش محاسباتی جوانان را پس از یک دوره اختلال بزرگ تضمین کنید.

 

دوره آموزش از راه دور زنده

تطبیق برنامه درسی آموزش محاسبات برای کلاس های مختلط - دوره کوتاه

پیشرفت را در برنامه درسی Teach Computing و نحوه استفاده از آن برای انطباق آن با شرایط سنی مختلط خود کاوش کنید.

 

دوره آموزش از راه دور زنده

الگوریتم ها و برنامه نویسی برای مشخصات AQA GCSE - مسکونی

در طول این اقامتگاه مسکونی دو روزه، شما اصول مور Download the Scratch 3 program د نیاز برای آموزش الگوریتم‌ها و برنامه‌نویسی را که مطابق با مشخصات AQA 9-1 GCSE هستند، کشف خواهید کرد.

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 2 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 24 بهمن 1402ساعت 11:47 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 6 | |

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

 

.

«مجموعه‌ای از نگرش‌ها و دانش‌های قابل کاربرد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  جهانی [...] به طور مشخص، هنگام مواجهه با یک مشکل معین، سؤالات زیر مطرح می‌شود: درجه دشواری آن چقدر است؟ (Wing, J. 2006).

 

علوم کامپیوتر به دلیل اینکه بر پایه های نظری محکمی استوار است، ابزارهایی برای پاسخ به این سوالات ارائه می دهد. بنابراین تفکر محاسباتی «ظرفیتی برای تفکر در سطوح مختلف انتزاع» است که بسیار فراتر از ظرفیت برنامه‌نویسی است (Wing, J. 2006).

 

به گفته اسکات، جی (2012)، تفکر محاسباتی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  را می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد:

 

درک یک مسئله و راه حل آن در سطوح مختلف (انتزاع)؛

در مورد وظایفی که باید انجام شوند در قالب یک سری مراحل (الگوریتم) فکر کنید.

درک این نکته که برای حل یک مسئله پیچیده باید آن را به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  چندین مسئله ساده (تجزیه) تقسیم کرد.

درک کنید که این احتمال وجود دارد که یک مشکل جدید با مشکلات دیگری که قبلاً توسط دانش آموز حل شده است (تشخیص شکل) مرتبط باشد، و

درک کنید که راه حل یک مسئله می تواند برای حل طیف وسیعی از مسائل مشابه (تعمیم) استفاده شود.

ترکیب این رویکردهای مختلف را می توان در این جمله از جولو، جی (2002)، مدرس علوم تربیتی خلاصه کرد:

 

یکی از متغیرهایی که بیش از همه یک متخصص را در  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یک زمینه مشخص می کند، نحوه طبقه بندی مجموعه ای از مشکلات ارائه شده به او است.

 

1.3. برنامه نویسی کامپیوتر در دبستان: تاثیرات بر یادگیری دانش آموزان

 

به گفته Minichiello، F. (2014)، انگلستان اولین کشوری است که برنامه نویسی کامپیوتر را در مدارس ابتدایی معرفی کرده است. در واقع، در ژوئیه 2014، گزارشی از کمیسیون اروپا، مهارت های برنامه نویسی را به عنوان «راه حلی برای بیکاری جوانان و شکاف مهارتی در فناوری اطلاعات و ارتباطات» ارائه کرد و آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از وزرا دعوت کرد تا این یادگیری را از مدرسه ابتدایی ادغام کنند (Vassiliou, A. & Kroes, N. ، 2014). اینگونه بود که «کد» از سپتامبر 2014 به خودی خود به یک موضوع در مدارس دولتی انگلیسی تبدیل شد.

 

استونی در سال 2012 در ادغام آن در این برنامه ها پیشگام بود، سپس کشورهای صنعتی دیگر مانند اسرائیل، فنلاند، کره جنوبی و اخیراً فرانسه و ایتالیا به دنبال آن بودند. ایالات متحده به سرعت با راه اندازی طرح "ساعت کد" به این روند پیوست. هدف آن معرفی مردم به برنامه نویسی، به ویژه با استفاده از نرم افزار Scratch است. در یک ساعت، شرکت‌کنندگان می‌توانند یک نمای کلی از معنای «کد کردن» دریافت کنند. آنها نمی توانند در عرض یک ساعت برنامه ریزی کنند، اما می بینند که این یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه است که می تواند توسط همه، صرف نظر از  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور منشاء یا مهارت های قبلی، انجام شود. این ابتکار به سرعت در مقیاس بین المللی قرار گرفت و تا آوریل 2016 بیش از 230 میلیون دانش آموز در بیش از 180 کشور جهان شرکت کرده اند.

 

در حالی که این پروژه همچنان در حال گسترش است و اشتیاق به این رشته را نشان می دهد، ورود برنامه نویسی کامپیوتر به برنامه آموزشی مدارس ابتدایی هنوز در اکثر کشورهای آفریقایی موثر نیست. در توگو، آزمایش‌های انجام‌شده در برخی مدارس یا مراکز آموزشی خاص تأیید می‌کند که این پروژه‌ها با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و والدین مواجه می‌شوند، اما مؤسسات هنوز با قرار دادن برنامه‌نویسی در برنامه‌ها به‌طور رسمی، این پروژه‌ها  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را زیر پا گذاشته‌اند. با این حال، آزمایش های متعدد نشان داده است که استفاده سنجیده از ابزارها و منابع آموزشی دیجیتال باعث تحریک بیشتر، جذابیت بیشتر تدریس و افزایش انگیزه، فعالیت و مشارکت دانش آموزان در یادگیری می شود (Digital Direction of the MEN of Canada, 2015).

 

همانطور که کنفوسیوس فیلسوف و مربی چینی می‌گوید «می‌شنوم و فراموش می‌کنم، می‌بینم و به خاطر می‌آورم، انجام می‌دهم و می‌فهمم» و دیویی با لایت موتیف خود «یادگیری با انجام دادن»، آشکارتر است که یادگیری از طریق تجربه و دستکاری تأثیر بیشتری بر زبان آموز نسبت به حفظ تئوری ساده دارد. سپس دوره برنامه نویسی یک سکوی پرشی برای زبان آموز است که به او اجازه می دهد تا بازیگر فرآیند ساخت دانش خودش باشد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ، از طریق آزمایش ها و دستکاری های مختلفی که باید انجام دهد. علاوه بر این به یادگیرنده ارائه می دهد:

 

فرصت های فوق العاده برای توسعه چهار مهارت کلیدی (تفکر انتقادی و حل مسئله، خلاقیت، ارتباط، همکاری) و شش ویژگی (کنجکاوی، احساس ابتکار، سرسختی، سازگاری Scratch junior software training  ، رهبری، آگاهی اجتماعی و فرهنگی) مورد نیاز برای قرن بیست و یکم. بازار کار» (Institut Montaigne, 2016).

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 2 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 23 بهمن 1402ساعت 20:37 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 10 | |

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

 

.

«مجموعه‌ای از نگرش‌ها و دانش‌های قابل کاربرد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  جهانی [...] به طور مشخص، هنگام مواجهه با یک مشکل معین، سؤالات زیر مطرح می‌شود: درجه دشواری آن چقدر است؟ (Wing, J. 2006).

 

علوم کامپیوتر به دلیل اینکه بر پایه های نظری محکمی استوار است، ابزارهایی برای پاسخ به این سوالات ارائه می دهد. بنابراین تفکر محاسباتی «ظرفیتی برای تفکر در سطوح مختلف انتزاع» است که بسیار فراتر از ظرفیت برنامه‌نویسی است (Wing, J. 2006).

 

به گفته اسکات، جی (2012)، تفکر محاسباتی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  را می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد:

 

درک یک مسئله و راه حل آن در سطوح مختلف (انتزاع)؛

در مورد وظایفی که باید انجام شوند در قالب یک سری مراحل (الگوریتم) فکر کنید.

درک این نکته که برای حل یک مسئله پیچیده باید آن را به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  چندین مسئله ساده (تجزیه) تقسیم کرد.

درک کنید که این احتمال وجود دارد که یک مشکل جدید با مشکلات دیگری که قبلاً توسط دانش آموز حل شده است (تشخیص شکل) مرتبط باشد، و

درک کنید که راه حل یک مسئله می تواند برای حل طیف وسیعی از مسائل مشابه (تعمیم) استفاده شود.

ترکیب این رویکردهای مختلف را می توان در این جمله از جولو، جی (2002)، مدرس علوم تربیتی خلاصه کرد:

 

یکی از متغیرهایی که بیش از همه یک متخصص را در  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یک زمینه مشخص می کند، نحوه طبقه بندی مجموعه ای از مشکلات ارائه شده به او است.

 

1.3. برنامه نویسی کامپیوتر در دبستان: تاثیرات بر یادگیری دانش آموزان

 

به گفته Minichiello، F. (2014)، انگلستان اولین کشوری است که برنامه نویسی کامپیوتر را در مدارس ابتدایی معرفی کرده است. در واقع، در ژوئیه 2014، گزارشی از کمیسیون اروپا، مهارت های برنامه نویسی را به عنوان «راه حلی برای بیکاری جوانان و شکاف مهارتی در فناوری اطلاعات و ارتباطات» ارائه کرد و آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از وزرا دعوت کرد تا این یادگیری را از مدرسه ابتدایی ادغام کنند (Vassiliou, A. & Kroes, N. ، 2014). اینگونه بود که «کد» از سپتامبر 2014 به خودی خود به یک موضوع در مدارس دولتی انگلیسی تبدیل شد.

 

استونی در سال 2012 در ادغام آن در این برنامه ها پیشگام بود، سپس کشورهای صنعتی دیگر مانند اسرائیل، فنلاند، کره جنوبی و اخیراً فرانسه و ایتالیا به دنبال آن بودند. ایالات متحده به سرعت با راه اندازی طرح "ساعت کد" به این روند پیوست. هدف آن معرفی مردم به برنامه نویسی، به ویژه با استفاده از نرم افزار Scratch است. در یک ساعت، شرکت‌کنندگان می‌توانند یک نمای کلی از معنای «کد کردن» دریافت کنند. آنها نمی توانند در عرض یک ساعت برنامه ریزی کنند، اما می بینند که این یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه است که می تواند توسط همه، صرف نظر از  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور منشاء یا مهارت های قبلی، انجام شود. این ابتکار به سرعت در مقیاس بین المللی قرار گرفت و تا آوریل 2016 بیش از 230 میلیون دانش آموز در بیش از 180 کشور جهان شرکت کرده اند.

 

در حالی که این پروژه همچنان در حال گسترش است و اشتیاق به این رشته را نشان می دهد، ورود برنامه نویسی کامپیوتر به برنامه آموزشی مدارس ابتدایی هنوز در اکثر کشورهای آفریقایی موثر نیست. در توگو، آزمایش‌های انجام‌شده در برخی مدارس یا مراکز آموزشی خاص تأیید می‌کند که این پروژه‌ها با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و والدین مواجه می‌شوند، اما مؤسسات هنوز با قرار دادن برنامه‌نویسی در برنامه‌ها به‌طور رسمی، این پروژه‌ها  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را زیر پا گذاشته‌اند. با این حال، آزمایش های متعدد نشان داده است که استفاده سنجیده از ابزارها و منابع آموزشی دیجیتال باعث تحریک بیشتر، جذابیت بیشتر تدریس و افزایش انگیزه، فعالیت و مشارکت دانش آموزان در یادگیری می شود (Digital Direction of the MEN of Canada, 2015).

 

همانطور که کنفوسیوس فیلسوف و مربی چینی می‌گوید «می‌شنوم و فراموش می‌کنم، می‌بینم و به خاطر می‌آورم، انجام می‌دهم و می‌فهمم» و دیویی با لایت موتیف خود «یادگیری با انجام دادن»، آشکارتر است که یادگیری از طریق تجربه و دستکاری تأثیر بیشتری بر زبان آموز نسبت به حفظ تئوری ساده دارد. سپس دوره برنامه نویسی یک سکوی پرشی برای زبان آموز است که به او اجازه می دهد تا بازیگر فرآیند ساخت دانش خودش باشد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ، از طریق آزمایش ها و دستکاری های مختلفی که باید انجام دهد. علاوه بر این به یادگیرنده ارائه می دهد:

 

فرصت های فوق العاده برای توسعه چهار مهارت کلیدی (تفکر انتقادی و حل مسئله، خلاقیت، ارتباط، همکاری) و شش ویژگی (کنجکاوی، احساس ابتکار، سرسختی، سازگاری Scratch junior software training  ، رهبری، آگاهی اجتماعی و فرهنگی) مورد نیاز برای قرن بیست و یکم. بازار کار» (Institut Montaigne, 2016).

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 5 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 23 بهمن 1402ساعت 20:37 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 5 | |

نرم افزار اسکرچ جونیور در تمام سطوح

 

 

  در یک پروژه مشترک که شامل مقدمه ای بر برنامه نویسی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور با استفاده از نرم افزار است، معلمان دوره 2 و سیکل 3 را در بخش گرد هم بیاورید.

  با شرکت در یک چالش، روشی جذاب برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها پیشنهاد دهید.

  نرم افزار زبان برنامه نویسی Scratch را معرفی کنید.

  از طریق این پروژه به کودکان فرصت دهید تا به طور فعال رویکرد علمی را اجرا کنند.

چه حالتی از عملکرد؟

هر معلم آزاد خواهد بود که چالش را در کلاس خود با توجه  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور به روش هایی که تعریف کرده است مطابق با نیازهای دانش آموزان خود و ابزارهای فنی موجود سازماندهی کند.

 

آئین نامه

ماده 1: گروه آموزشی دیجیتال آموزشی چالش برنامه نویسی را در 3 سطح با استفاده از اسکرچ یا جونیور اسکرچ برگزار می کند. هدف از این کار، متحد کردن تیم های مدرسه و/یا کالج حول یک پروژه مشترک مربوط به توسعه زبان برنامه نویسی و اجرای آن در کلاس است.

ماده 2: تیم های معلمان آزادی کامل دارند تا اجرای چالش را به دلخواه خود سازماندهی کنند.

ماده 3: کلاس ها در چالش ثبت نام می کنند و با در نظر آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  گرفتن مهارت دانش آموزان و پیشروی چالش سعی می کنند تا حد امکان پیش بروند.

ماده 4: هر کلاس ثبت نام شده باید قبل از دوشنبه 29 مه 2023 یک برنامه واحد را از طریق ایمیل به ERUN در منطقه خود ارسال کند.

 

چالش Scratch 3 (چرخه 3)

 

چالش Scratch Junior - سطح 1 (چرخه 2)

 

چالش اسکرچ نوجوانان - سطح 2 (چرخه 2)

 

سپتامبر / اکتبر: اطلاعات برای معلمان، ثبت نام کلاس قبل آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از جمعه 14 اکتبر 2022، توزیع پوستر چالش برای راه اندازی آن در کلاس ها.

 

فرم: برای ثبت نام در چالش کلیک کنید

 

نوامبر تا آوریل: تکمیل چالش در کلاس ها. معلمان می توانند از ERUN ها بخواهند که به آنها کمک کنند یا در مورد انتخاب دنباله های کدگذاری بحث کنند.

برای دوشنبه 29 مه 2023: فایل .sb2 یا .sb3 (Scratch) یا .mp4 (ویدئوی Scratch jr) را از هر کلاس به منطقه ERUN بازگردانید.

اوایل ژوئن 2023: ارسال آنلاین برنامه های انجام شده آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  توسط کلاس ها در وب سایت TICE دپارتمان و ارسال گواهی موفقیت در چالش به کلاس ها.

 

چه اقداماتی در حوزه های انتخابیه امکان پذیر است؟

 

اجرای آموزش سوارکاری برای یادگیری زبان برنامه نویسی و نرم افزار Scratch/Scratch jr.

اجرای آموزش از راه دور "برنامه نویسی دیجیتال: کدنویسی در مقطع ابتدایی".

سازماندهی تبادلات و جلسات بسته به تعداد کلاس های درگیر بازگشت خودکار خط

برجسته سازی برنامه های انجام شده توسط کلاس ها.

 

ارزیابی

 

شاخص های زیر به گروه دیجیتال آموزشی دپارتمان آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  امکان ارزیابی این پروژه را می دهد:

 

  تعداد کلاس ها و مدارس درگیر در پروژه،

  ارزیابی کیفی کار انجام شده: تعداد چالش های تکمیل شده در سطوح مختلف، اینکه کدام مرحله از سطح توسط کلاس تأیید می شود، پیچیدگی نوشتن برنامه (الگوریتم، حلقه و غیره).

ارزیابی پروژه در هر کلاس شرکت‌کننده بر Scratch junior software training   اساس مهارت‌های ریاضی و مهارت‌های علمی و فناوری کار شده بر اساس سطح کلاس انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 23 بهمن 1402ساعت 9:30 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 11 | |

نرم افزار اسکرچ جونیور در تمام سطوح

 

 

 

در یک پروژه مشترک که شامل مقدمه ای بر برنامه نویسی   آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور   با استفاده از نرم افزار است، معلمان دوره 2 و سیکل 3 را در بخش گرد هم بیاورید.

  با شرکت در یک چالش، روشی جذاب برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها پیشنهاد دهید.

  نرم افزار زبان برنامه نویسی Scratch را معرفی کنید.

  از طریق این پروژه به کودکان فرصت دهید تا به طور فعال رویکرد علمی را اجرا کنند.

چه حالتی از عملکرد؟

هر معلم آزاد خواهد بود که چالش را در کلاس خود با توجه  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور به روش هایی که تعریف کرده است مطابق با نیازهای دانش آموزان خود و ابزارهای فنی موجود سازماندهی کند.

 

آئین نامه

ماده 1: گروه آموزشی دیجیتال آموزشی چالش برنامه نویسی را در 3 سطح با استفاده از اسکرچ یا جونیور اسکرچ برگزار می کند. هدف از این کار، متحد کردن تیم های مدرسه و/یا کالج حول یک پروژه مشترک مربوط به توسعه زبان برنامه نویسی و اجرای آن در کلاس است.

ماده 2: تیم های معلمان آزادی کامل دارند تا اجرای چالش را به دلخواه خود سازماندهی کنند.

ماده 3: کلاس ها در چالش ثبت نام می کنند و با در نظر آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  گرفتن مهارت دانش آموزان و پیشروی چالش سعی می کنند تا حد امکان پیش بروند.

ماده 4: هر کلاس ثبت نام شده باید قبل از دوشنبه 29 مه 2023 یک برنامه واحد را از طریق ایمیل به ERUN در منطقه خود ارسال کند.

 

چالش Scratch 3 (چرخه 3)

 

چالش Scratch Junior - سطح 1 (چرخه 2)

 

چالش اسکرچ نوجوانان - سطح 2 (چرخه 2)

 

سپتامبر / اکتبر: اطلاعات برای معلمان، ثبت نام کلاس قبل آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از جمعه 14 اکتبر 2022، توزیع پوستر چالش برای راه اندازی آن در کلاس ها.

 

فرم: برای ثبت نام در چالش کلیک کنید

 

نوامبر تا آوریل: تکمیل چالش در کلاس ها. معلمان می توانند از ERUN ها بخواهند که به آنها کمک کنند یا در مورد انتخاب دنباله های کدگذاری بحث کنند.

برای دوشنبه 29 مه 2023: فایل .sb2 یا .sb3 (Scratch) یا .mp4 (ویدئوی Scratch jr) را از هر کلاس به منطقه ERUN بازگردانید.

اوایل ژوئن 2023: ارسال آنلاین برنامه های انجام شده آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  توسط کلاس ها در وب سایت TICE دپارتمان و ارسال گواهی موفقیت در چالش به کلاس ها.

 

چه اقداماتی در حوزه های انتخابیه امکان پذیر است؟

 

اجرای آموزش سوارکاری برای یادگیری زبان برنامه نویسی و نرم افزار Scratch/Scratch jr.

اجرای آموزش از راه دور "برنامه نویسی دیجیتال: کدنویسی در مقطع ابتدایی".

سازماندهی تبادلات و جلسات بسته به تعداد کلاس های درگیر بازگشت خودکار خط

برجسته سازی برنامه های انجام شده توسط کلاس ها.

 

ارزیابی

 

شاخص های زیر به گروه دیجیتال آموزشی دپارتمان آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  امکان ارزیابی این پروژه را می دهد:

 

  تعداد کلاس ها و مدارس درگیر در پروژه،

  ارزیابی کیفی کار انجام شده: تعداد چالش های تکمیل شده در سطوح مختلف، اینکه کدام مرحله از سطح توسط کلاس تأیید می شود، پیچیدگی نوشتن برنامه (الگوریتم، حلقه و غیره).

ارزیابی پروژه در هر کلاس شرکت‌کننده بر Scratch junior software training   اساس مهارت‌های ریاضی و مهارت‌های علمی و فناوری کار شده بر اساس سطح کلاس انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 23 بهمن 1402ساعت 9:07 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 19 | |

آموزش ساخت انیمیشن با استفاده از اسکرچ

 

خراش: آموزش شماره 1

حرکت جن ها.

شما باید روی اسکریپت های حرکتی که  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم بلوک های آبی را نمایش می دهند کلیک کنید.

برای شروع انیمیشن، باید یک بلوک در رویداد، یک بلوک قهوه ای را انتخاب کنید. من انتخاب کرده ام

the block: وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود.

همچنین می‌توانید گزینه When Space is clicked را برای شروع انیمیشن خود انتخاب کنید.

برای اینکه شخصیت خود را به حرکت درآورید، از بلوک ه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ای حرکتی استفاده کنید. با 10 جلو رفتن شروع کنید

نه می توانید با دوبار کلیک کردن در داخل حباب سفید که می گوید عدد را تغییر دهید

ارزش.

برای نشان دادن جهت، راست یا چپ، جهت 90 درجه را  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم انتخاب کنید تا به راست یا چپ بروید

-90 برای رفتن به چپ. برای تغییر مقدار، روی حباب دوبار کلیک کرده و - را اضافه کنید.

2

اولین برنامه حرکت: من جن خود را در یک مکان خاص قرار دادم. برای تو کافی است

تا روی اسپرایت خود کلیک کنید تا موقعیت آن نمایش  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم داده شود. اینجا: گربه در سمت چپ است: -169 برای

و 70- برای Y. برای حرکت، آن را 10 جلو ببرم و حرکت را به اضافه کنم

90. یک حلقه تکرار قرار می دهم. سپس، حرکت را متوقف می کنم: یک ثانیه صبر کنید،

و جن را وادار به عقب نشینی می کنم. من آخرین حلقه  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم را قرار می دهم: به طور نامحدود تکرار کنید. با کلیک بر روی

i آبی در مربع pixie، یک سبک چرخشی را برای جلوگیری از چرخش pixie انتخاب کردم

روی خودش

این انیمیشن منتشر شده در اسکرچ است.

لینک پروژه:

شما می توانید یک انیمیشن را با یک حرکت اسپرایت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  شروع کنید. شما می توانید تغییر دهید

حرکات، سرعت اگر می‌خواهید از تماس جن خود با لبه جلوگیری کنید، اضافه کنید: bounce if the

لبه رسیده است.

تنوع دیگر با الف هایی که چندین لباس دارند. برای جن اوری: من a

حلقه تکرار حرکت تا بی نهایت، بلوک فرمان: "پیشرفت با 10" و

«اگر به لبه رسیدید به عقب برگردید». How to make animation with scratch  نتیجه: جن من در ساحل به این سو و آن سو راه می‌رود

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 22 بهمن 1402ساعت 16:13 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 2 | |

آموزش ساخت انیمیشن با استفاده از اسکرچ

 

خراش: آموزش شماره 1

حرکت جن ها.

شما باید روی اسکریپت های حرکتی که  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم بلوک های آبی را نمایش می دهند کلیک کنید.

برای شروع انیمیشن، باید یک بلوک در رویداد، یک بلوک قهوه ای را انتخاب کنید. من انتخاب کرده ام

the block: وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود.

همچنین می‌توانید گزینه When Space is clicked را برای شروع انیمیشن خود انتخاب کنید.

برای اینکه شخصیت خود را به حرکت درآورید، از بلوک ه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ای حرکتی استفاده کنید. با 10 جلو رفتن شروع کنید

نه می توانید با دوبار کلیک کردن در داخل حباب سفید که می گوید عدد را تغییر دهید

ارزش.

برای نشان دادن جهت، راست یا چپ، جهت 90 درجه را  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم انتخاب کنید تا به راست یا چپ بروید

-90 برای رفتن به چپ. برای تغییر مقدار، روی حباب دوبار کلیک کرده و - را اضافه کنید.

2

اولین برنامه حرکت: من جن خود را در یک مکان خاص قرار دادم. برای تو کافی است

تا روی اسپرایت خود کلیک کنید تا موقعیت آن نمایش  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم داده شود. اینجا: گربه در سمت چپ است: -169 برای

و 70- برای Y. برای حرکت، آن را 10 جلو ببرم و حرکت را به اضافه کنم

90. یک حلقه تکرار قرار می دهم. سپس، حرکت را متوقف می کنم: یک ثانیه صبر کنید،

و جن را وادار به عقب نشینی می کنم. من آخرین حلقه  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم را قرار می دهم: به طور نامحدود تکرار کنید. با کلیک بر روی

i آبی در مربع pixie، یک سبک چرخشی را برای جلوگیری از چرخش pixie انتخاب کردم

روی خودش

این انیمیشن منتشر شده در اسکرچ است.

لینک پروژه:

شما می توانید یک انیمیشن را با یک حرکت اسپرایت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  شروع کنید. شما می توانید تغییر دهید

حرکات، سرعت اگر می‌خواهید از تماس جن خود با لبه جلوگیری کنید، اضافه کنید: bounce if the

لبه رسیده است.

تنوع دیگر با الف هایی که چندین لباس دارند. برای جن اوری: من a

حلقه تکرار حرکت تا بی نهایت، بلوک فرمان: "پیشرفت با 10" و

«اگر به لبه رسیدید به عقب برگردید». How to make animation with scratch  نتیجه: جن من در ساحل به این سو و آن سو راه می‌رود

 

موضوع :
برچسب ها : برنامه نویسی کودکان,
امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 22 بهمن 1402ساعت 16:13 توسط مهدی موسویان | تعداد بازديد : 1 | |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد